Dades personals

Biblioteca Municipal creada per oferir l'accés al coneixement de forma lliure i gratuita

diumenge, 2 de febrer del 2014

La pintura de l'atzar

Miquel Barceló, Premi Nacional d'Art Gràfic 2014
'No tinc més opció que reinventar-me cada dia'
L'artista Miquel Barceló ha estat guardonat amb el Premi Nacional d'art gràfic 2014, concedit per la Calcografia Nacional (Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando) i que l'any passat va ser atorgat a Jaume Plensa.
El guardó ha reconegut "la dedicació i trajectòria" de Miquel Barceló al "món de l'estampa i l'art gràfic durant més de 30 anys". 

 
"Cal saber reconèixer en la vida diària les troballes inesperades, cal tenir l'ull entrenat. Les coses ocorren quan un està atent. És com reconèixer en un quadre una taca desencadenant de sentit, però si un no hi és pintant no passa res . Jo vull pensar que les coses segueixen succeint fins i tot quan no hi sóc, el meu problema és no tenir diversos jos, un que visqui a Mali, un altre a París, un altre aquí: tinc la sensació que quan arribi a Mali trobaré que els meus quadres s'han anat pintant. Aquesta és la meva il · lusió, encara que és una mica esquizofrènia. Sempre he admirat Pessoa, em sembla temptador tenir heterònims. ara associo aquests jos amb els meus tallers ". Miquel Barceló



Miquel Barceló 
"Cap gran artista veu les coses com són en realitat, si ho fes, deixaria de ser artista".  Oscar Wilde








La missió de l'art no és copiar la naturalesa sinó expressar-la!


 H. de Balzac